Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě
Pustówka, Urszula ; Vokoun, Rudolf (oponent)
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě Komparace právních řádů jednotlivých států je důležitým zdrojem inspirace pro další vývoj právní úpravy. Ve své práci provádím komparaci právní úpravy trestů v České republice Polsku, a to těch, které jak česká, tak polská právní úprava jako tresty označují. Jedná se o český peněžitý trest, trest obecně prospěšných prací, trest odnětí svobody a výjimečný trest jejich polskými ekvivalenty. Cílem práce je prostřednictvím srovnání české a polské právní úpravy trestů, jakož i druhů trestů nejčastěji inspiraci a podněty k úvahám pro další vývoj české právní úpravy trestů. první části práce přibližuji systémy trestních sankcí v obou státech za účelem zařazení do kontextu následně analyzovaných trestů. Dále je každá část věnována jednomu České republice a v Polsku. Druhá část se zabývá českým peněžitým trestem a polským trestem grzywny, třetí část českým trestem obecně prospěšných prací a polským trestem omezení svobody, čtvrtá část je věnována právní úpravě trestu odnětí svobody a pátá část úpravě nejpřísnějších trestů v obou zemích. Každá z těchto částí je strukturována tak, že prvně uvádím výklad k české právní úpravě daného trestu, poté é právní úpravě, následně provádím komparaci obou právních úprav a na konci každé části uvádím inspirace a závěry, k nimž jsem...
Pravidla v Mateřské škole
HAUKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá pravidly v mateřské škole. Práce se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol: definice, pravidla, odměny a tresty, pedagogika Marie Montessori a Waldorfská pedagogika. Je v ní popsáno, čeho se pravidla týkají, nastavení pravidel, denní režim, porušení pravidel, přirozené důsledky, a další, mimo jiné z historického hlediska. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, metodou rozhovoru s jedenácti učitelkami z různých mateřských škol. Cílem práce bylo zmapovat současný stav pravidel v mateřské škole, která pravidla považují učitelky za nejdůležitější a nakolik jsou ve vzdělávacím procesu v mateřské škole efektivní.
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Klinovský, Karel ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Resumé Moje diplomová práce se zabývá problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě. Jedná se o téma, které je v současnosti předmětem celospolečenského diskurzu, neboť relativně vysoký počet tragických dopravních nehod vyvolává potřebu nalézt možná řešení anomie na českých silnicích. Mezi taková možná řešení se řadí i proporcionální využití trestní represe. Cílem této práce je rozbor jednotlivých trestů, které připadají v úvahu u trestných činů v silniční dopravě, a jejich následné zhodnocení jak de lege lata, tak i de lege ferenda. V první části této práce nejprve obecně definuji jednotlivé druhy dopravy a jejich právní úpravu, neboť není možné zkoumat pouze část systému bez znalosti celku. Dále definuji trestný čin v silniční dopravě a řeším problém, které skutkové podstaty lze zařadit mezi trestné činy v silniční dopravě. Vycházím ze spíše restriktivního pojetí trestných činů v silniční dopravě, přičemž nad rámec restriktivního pojetí do mého výčtu přibyl trestný čin obecného ohrožení podle § 272 TZ a maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání podle § 337 TZ. Následně pak rozebírám jednotlivé skutkové podstaty trestných činů, dávám je do souvislosti s praxí a judikaturou. Ve druhé části se pak věnuji pachateli trestného činu v silniční dopravě. Specifikem této trestné činnosti je množství...
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Hejda, Petr ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Silniční doprava zasahuje do života snad každého z nás. Silniční dopravu využíváme k cestám do zaměstnání, nákupy, lékařskou péčí, ať už jako řidiči nebo spolujezdci nebo pasažéři prostředků hromadné dopravy osob. V současné době je již zcela běžné, že rodina vlastní dva automobily, někdy i více. S narůstajícím počtem vozidel v našich domácnostech a tím pádem i v provozu na pozemních komunikacích, roste počet konfliktních situací na silnicích, které často vyústí v dopravní nehody. Dopravní nehody jsou také nejčastějším případem přestupků nebo trestných činů v silniční dopravě. Byť většina nehod nemá katastrofální následky, denně jsme sdělovacími prostředky, zejména televizí a internetem, konfrontovány s tragickými následky vážných nehod, které se stávají ve všech krajích České republiky. Bohužel jako generální prevence tyto záběry a zprávy nefungují a tak se stále nedaří trend stoupajícího počtu dopravních nehod zastavit. Ve své práci nejprve vymezím pojem doprava a silniční doprava, pokusím se definovat pojem trestný čin v dopravě a popíši jednotlivé trestné činy, které přicházejí v úvahu jako trestné činy v dopravě. Nejrozsáhlejší část práce bude věnována trestům ukládaným za trestné činy v silniční dopravě, kdy nejprve provedu obecný výklad o trestech a účelu trestu a poté rozeberu jednotlivé tresty s...
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě
Pustówka, Urszula ; Hořák, Jaromír (vedoucí práce) ; Pelc, Vladimír (oponent)
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě Komparace právních řádů jednotlivých států je důležitým zdrojem inspirace pro další vývoj právní úpravy. Ve své práci provádím komparaci právní úpravy trestů v České republice Polsku, a to těch, které jak česká, tak polská právní úprava jako tresty označují. Jedná se o český peněžitý trest, trest obecně prospěšných prací, trest odnětí svobody a výjimečný trest jejich polskými ekvivalenty. Cílem práce je prostřednictvím srovnání české a polské právní úpravy trestů, jakož i druhů trestů nejčastěji inspiraci a podněty k úvahám pro další vývoj české právní úpravy trestů. první části práce přibližuji systémy trestních sankcí v obou státech za účelem zařazení do kontextu následně analyzovaných trestů. Dále je každá část věnována jednomu České republice a v Polsku. Druhá část se zabývá českým peněžitým trestem a polským trestem grzywny, třetí část českým trestem obecně prospěšných prací a polským trestem omezení svobody, čtvrtá část je věnována právní úpravě trestu odnětí svobody a pátá část úpravě nejpřísnějších trestů v obou zemích. Každá z těchto částí je strukturována tak, že prvně uvádím výklad k české právní úpravě daného trestu, poté é právní úpravě, následně provádím komparaci obou právních úprav a na konci každé části uvádím inspirace a závěry, k nimž jsem...
Trestné činy a jejich trestání podle platného kanonického práva ve světle trestního práva ČR
Mach, Viktor ; Kříž, Jakub (vedoucí práce) ; Čačík, Marián (oponent)
Název práce Trestné činy a jejich trestání podle platného kanonického práva ve světle trestního práva ČR Anotace Ve své bakalářské práci Trestné činy a jejich trestání podle platného kanonického práva ve světle trestního práva ČR bych se rád nejdříve zabýval stručným vývojem kanonického práva se zdůrazněním práva trestního, dále vymezením základních pojmů kanonického a sekulárního trestního práva a jejich vzájemným stručným srovnáním a v závěru pak srovnáním jednotlivých ustanovení kodexu kanonického práva a trestního zákoníku, která se zabývají trestnými činy duchovních proti šestému přikázání Desatera s nezletilou osobou. Klíčová slova trestné činy, tresty, kanonické právo, trestní právo
Motivace, odměny a tresty ve výuce 1. stupně na ZŠ a jejich praktická aplikace
Dvořáková, Jana ; Dolista, Josef (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Motivace, odměny a tresty ve výuce a jejich praktická aplikace jsou nezbytnou součástí pedagogického přístupu každého vyučujícího pedagoga. Umět v žácích vzbudit zaujetí pro dané téma, odměnit je patřičným způsobem za správně odvedenou práci a za nekázeň a narušování výuky zvolit a následně aplikovat adekvátní trest, to je ukazatelem znalého pedagoga. Záměr práce je čistě pedagogický, v některých kapitolách jsou pro upřesnění zmíněna i psychologická východiska, pouze však jako podpůrná možnost pro ucelenější vhled do dané problematiky. Tato diplomová práce se skládá nejprve z teoretické části, která tvoří její větší část a která je zařazena ve struktuře práce za úvodem. Při psaní teoretické části byla použita česká i zahraniční literatura, pro komparaci byly taktéž zpracovány jak zahraniční, tak české články a publikace z časopisů. O motivaci, odměnách a trestech lze nalézt dostatek kvalitní české i zahraniční literatury. Tohoto tématu se rovněž v různém rozsahu dotýkají i některé studentské práce. Lze říci, že literatura specificky zaměřená na motivování, odměňování a trestání žáků na prvním stupni základní školy je dostupná v uspokojivé míře. Ke každému tématu a jeho problematice existuje vhodná a dostupná literatura. Při psaní práce bylo za statistickým...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.